Zásady pro vrácení peněz
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. Důležité paragrafy, podle kterých se při reklamaci postupuje: Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy. Jde zejména o ustanovení § 1914 až 1925. U Esencí ustanovení § 2099 až 2112 pro ne-Spotřebitele a pro Spotřebitele pak § 2158 až 2160. U Digitálního obsahu pak ustanovení § 2389a až 2389f a pro Spotřebitele i § 2389g až 2389s.
2. Konzultace: V těchto případech odpovídám za dodání Konzultací v rozsahu, podobě a kvalitě mezi námi sjednané (tj. zejména odpovídají popisu na webu a vlastnostem obvyklým). V případě, že je dodána vadná služba, má Klient právo požadovat nápravu (odstranění) vady nebo slevu z ceny. V případě, že není odstranění vady možné anebo jako Poskytovatelka vadu včas neodstraním, má Klient právo požadovat slevu z ceny anebo od Smlouvy odstoupit.
3. Vady, za které nesu odpovědnost u Esencí: Odpovídáme za to, že Esence při převzetí nemá vady. Odpovídám tedy za vady, které má Esence v okamžiku jejího převzetí, a to i v případě, že se vada projeví až po převzetí, nejpozději však ve lhůtě 2 let od převzetí. Jste-li Spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že Esence byla vadná již při převzetí. Jako Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídám, reklamovat (uplatnit práva z vadného plnění) v obecné 3 leté promlčecí lhůtě. Ostatní Kupující musí vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání Esence (jde-li o vadu skrytou).
4. Jaké nároky můžete v případě vady Esencí požadovat?
A. Pokud jste Spotřebitel:
· můžete požadovat odstranění vady, a to buď opravou anebo dodáním nové Esence, pokud Vámi zvolený způsob odstranění vady není nepřiměřeně nákladný ve srovnání s druhým způsobem anebo nemožný
V případě, že bych vadu odmítla odstranit nebo jí neodstranila řádně nebo by se vada vyskytla opakovaně nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste nechtěli koupit) nebo by z Mého prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro Spotřebitele neodstraním, pak můžete jako spotřebitel požadovat:
· přiměřenou slevu nebo
· odstoupit od Smlouvy.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Esence bez vady a vadné Esence, kterou Klient obdržel. Klient nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí-li Klient od smlouvy, Poskytovatelka vrátí Klientovi kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Esenci nebo co mu Kupující prokáže, že Esenci odeslal.
B. Pokud nejste Spotřebitel:
Je-li vada podstatným porušením Smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste nechtěli koupit), můžete volit mezi těmito nároky:
· odstranění vady opravou,
· dodání nové Esence bez vad,
· přiměřená sleva z kupní ceny,
· odstoupení od Smlouvy.
Volbu nároku je nutné nám sdělit bez zbytečného odkladu po oznámení vady, jinak máte práva jen jako při nepodstatném porušení Smlouvy. Výjimkou jsou situace, kdy byste požadovali odstranění vady, a Já vadu neodstranila v přiměřené lhůtě anebo bych Vám rovnou sdělila, že vadu neopravím. V takových případech můžete místo odstranění vady požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny anebo odstoupit od Smlouvy.
Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, můžete volit mezi těmito nároky
· odstranění vady opravou,
· přiměřená sleva z kupní ceny.
Pokud zvolíte odstranění vady a Já bych to nezvládla včas anebo vadu odmítla opravit, můžete požadovat slevu z kupní ceny anebo od Smlouvy odstoupit. Upozorňuji, že dle NOZ není možné provedenou volbu nároku měnit bez Mého souhlasu.
5. Kdy práva z vadného plnění Klientovi (ani když je Spotřebitelem) nenáleží?
Práva z vadného plnění Vám nenáleží:
- zboží s prošlým či omezeným datem spotřeby nebo použitím, pokud tato skutečnost byla známa zákazníkovi již v době nákupu;
- u Esencí vyhotovených na míru
· pokud byste před převzetím Esence věděli, že má vadu, anebo byste vadu sami způsobili,
· pokud by šlo o vady způsobené nesprávným užíváním,
· u Esencí prodávaných za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
· při opotřebení způsobené obvyklým užíváním
· vyplývá-li to z povahy věci,
· při pozdním uplatnění reklamace.
6. Digitálního obsah: Jako Poskytovatelka Vám odpovídám za to, že Digitální obsah – e-book při zpřístupnění nemá vady. Pokud jde o Spotřebitele, pak Digitální obsah má vady zejména, pokud neodpovídá ustanovení § 2389i NOZ. Spotřebiteli odpovídáme za vady, které se projeví u e-booku do 2 let od jeho zpřístupnění. V případě, že se vada projeví do 12 měsíců od zpřístupnění, má se za to, že Digitální obsah byl vadný již při zpřístupnění. Jako Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídáme, reklamovat (uplatnit práva z vadného plnění) v obecné 3 leté promlčecí lhůtě. Ostatní Klienti musí vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli při dostatečné péči zjistit.
7. Jaké nároky můžete v případě vady Digitálního obsahu požadovat?
· můžete požadovat odstranění vady, pokud to není nepřiměřeně nákladné anebo nemožné
V případě, že bych vadu odmítla odstranit nebo jí neodstranila řádně nebo by se vada projevila i po odstranění nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Digitální obsah nechtěli koupit) nebo by z Mého prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro Spotřebitele neodstraním, pak můžete jako spotřebitel požadovat:
· přiměřenou slevu nebo
· odstoupit od Smlouvy.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Digitálního obsahu bez vady a vadného Digitálního obsahu, který byl Klientovi poskytnut. Má-li být Digitální obsah poskytován po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou byl poskytován vadně; Klientovi náleží sleva i v případě, že odstoupí od Smlouvy. Klient nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada Digitálního obsahu nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
8. Uplatnění reklamace:
Reklamaci, prosím, uplatněte bez zbytečného odkladu. Pokud by předmětem reklamace měly být nedoručené přístupové údaje k Digitálnímu obsahu, prosím, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“ nebo spam. Uplatnit reklamaci lze i zasláním prosté zprávy e-mailem, ze které je patrné kdo, co a z jakého důvodu reklamuje a jak navrhuje reklamaci vyřídit. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Je-li to možné a účelné pro prokázání reklamované vady, připojte k reklamaci i fotodokumentaci (printscreen obrazovky), případně jiný dokument nebo důkazní prostředek.
Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se výslovně nedohodneme na delší lhůtě. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám poskytnu písemné potvrzení. Je-li předmětem reklamace Digitální obsah, reklamaci vyřídím v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu a účelu, pro nějž je Spotřebitel požadoval. Jste-li Spotřebitel, pak Vás budu v 30denní lhůtě (resp. u Digitálního obsahu v přiměřené době) i informovat o vyřízení reklamace, a to na kontaktní e-mail uvedený v potvrzení o převzetí reklamace. Leda byste Mi poté sdělili pro účely této informace jiný kontaktní e-mail. V potvrzení o vyřízení reklamace pro Spotřebitele v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele uvedu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9. Vrácení zaplacené ceny a poskytnutí slevy při uznané reklamaci:
Uznám-li reklamaci jako oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené ceny nebo vrácení zaplacené ceny, bude vrácení provedeno bezhotovostním bankovním převodem na Váš účet.